Wonen, werken, mijmeren & Misadventures in Griekenland

Een praktische gids voor bewegen, wonen, werken en reizen in Griekenland, plus tips en verhalen van een Amerikaanse in Athene

Jonge werknemers in Griekenland niet kan veroorloven onafhankelijkheid

Van de Kathimerini

De moeilijkheid bij het vinden van een baan en werken in slecht betaalde banen behoren tot de belangrijkste redenen waarom het voorkomen van 25 - tot 30-jarigen verlaten huis, volgens de resultaten van een studie gepubliceerd in november 18.

De Universiteit van Athene enquête is gebleken dat twee op de drie respondenten, of 68 procent, in deze leeftijdsgroep waren thuis blijven om zuiver financiële redenen.

Ongeveer een op de vier loontrekkenden in Griekenland krijgen een maandelijks salaris van slechts 500 tot 700 euro.

Griekenland heeft ook een van de hoogste werkloosheidscijfers in de Europese Unie, met personen onder de leeftijd van 30 jaar getroffen in het bijzonder.

Ondanks het schrappen van in augustus tot 7,6 procent van 8,6 procent de voorgaande maand, werkloosheidcijfer van Griekenland was de tweede grootste in de eurozone.

Betrokken posten

" Wie is werkloos in Griekenland? "
" Minimum lonen van de EU-landen "
" Voorbeelden van banen en lonen in Athene "

* Ik heb zelden uitspugen nieuws uit een andere bron, maar dit onderzoek bevestigt het gepresenteerde materiaal op deze site en de motivatie achter de G700: Generation 700 euro . Check hun site als je nog niet hebt.
blog counter

15 Reacties »

Stathis schreef @ van de 20e november 2007 om 12:01

Zoals gezegd is er Kathimerini een andere kant aan dit. De zogenaamde hlidanergi generatie of twixters in het Engels ....

Graffic schreef @ van de 20e november 2007 om 15:16

In Spanje noemen we die kerels: "mileuristas" (OneThousandEurists, mensen die leven met een miljoen euro of minder).

Het was ook gepubliceerd in Spanje, dat 50% van de jonge "zelfstandige" werknemers nodig te helpen met hun uitgaven. Ze gebruiken hun ouders voor voedsel, kleren kopen of de huur te betalen.

Ik woon alleen en, zoals iedereen, ik heb te huur, water en elektriciteit te betalen. Dit betekent dat er ongeveer 400 euro per maand. En op de winter die u betaalt voor de benzine of meer elektriciteit. Wilt u internet? 30-60 euro meer. Natuurlijk is het voedsel toe te voegen, maar in de rommelmarkt en Laiki je veel kunt besparen en je echt mooie producten :)

Als je nieuw bent ook, moet je een aantal extra dingen te betalen, net als een maand extra voor het huis, of wat geld voor de benzine. En vergeet niet over de grondbeginselen van meubels: een bed en een tafel met een stoel om te eten, en dingen als: koelkast, keuken ....

Dus, als mensen 700 honderd euro ... Ik weet niet hoe ze kunnen "leven zelf". Ten minste moeten zij een vlakke delen en gaan eten met hun ouders, of hen vragen voor kleding.

Ja, ik weet dat er mensen met minder geld, maar dat is een ander probleem.

Graffic

rositta schreef @ van de 20e november 2007 om 16:55

Vanuit een strikt persoonlijk perspectief, ik heb twee nichtjes in Athene, die meer verdienen dan het gemiddelde loon nog geen van hen wil om alleen te wonen, hoewel ze zich kunnen veroorloven om dat te doen. Waarom? Nou, hun moeder kookt voor hen, heeft het was-en reinigt hun kamer, waardoor ze veel tijd om te gaan en feest. Ik kan zien dat 600 E per maand is niet mogelijk om te leven weg van huis en wat er ontbreekt some kleine, goedkope, betaalbare housing voor jongeren indien ze wensen te out slaan op hun own is. Maar ik denk dat de meeste niet echt wilt, het gezin ding is ook ingebakken. By the way, mijn nichtjes zijn van in de dertig! :)

Kat schreef @ 20 nov 2007 om 19:39

S - Ik ben blij dat je opgevoed die term, het is een vergeten, omdat ik over het lezen van dat artikel van Time lang geleden. Maar ik zal eerlijk zijn. Toen ik jonger was, waren we minder beleefd en net riep hen leechers.

G - He, interessant. Dus elk land heeft een looptijd, maar ten minste Spanje heeft 300 meer euro's. Ik veronderstel dat is geen troost voor sommige sinds huur is een beetje hoger, ik zag dat toen ik in BCN, maar ten minste voedsel prijzen lager waren dan GR.

U kunt ook brengen dingen die ik heb al eerder gezegd. Zelfs als iemand verdient 1000 euro, het is soms nog niet voldoende als alleen wonen want na huur, elektrische, benzine, kinochrista, voeding, transport (openbaar) en incidentele posten (misschien een taxi of twee keer, apotheek, etc), is er niet veel meer over . En als je een alleenstaande niet-EU-burger, er zaken als bureaucratie vergoedingen (vergunning verlengingen, doc kosten) en soms als een werkgever een verzekering biedt geen IKA. Niet veel tijd daarna.

R - Een ander goed punt. Er is de andere kant, mensen die konden verhuizen, maar weten dat ze het goed en niet verlaten of liever het geld te gebruiken om te winkelen, uitgaan, koffie uit, designer producten. Een paar van mijn vrienden van de aanschaf van een auto (maandelijkse betaling, gas, verzekeringen, belastingen, tol, wassen), dan zeggen ze niet kunnen verlaten - het is een of / of niet, zowel voor huur en velen met de auto. Dus als ze verhuizen, krijgen ze een andere baan, maar dan zijn ze nooit thuis en hebben geen tijd om te koken, schoonmaken, rekeningen betalen of winkel voor basics, dus dan ze denken: is het beste om terug naar huis.

Ik wil graag een andere categorie toevoegen. Degenen die willen verhuizen, maar hebben niet de kennis of vaardigheden om voor zichzelf te zorgen. Sommige mannen weten de basics, indien ze zijn aan het leger - afwassen, dweilen, het nemen prullenbak, stofzuigen. Een heleboel mensen, niet alleen mannen maar ook vrouwen, weet niet hoe we iets koken en figuur ze gewoon om Takeout (duur) of blijf thuis voor maaltijden (nog afhankelijk is). Sommige mensen zijn hulpeloos, die het resultaat is verwenning ... dus hoe zij de overgang naar zelfstandigheid? Ik kan u niet zeggen hoeveel mensen ik heb getraind, en hopelijk hun huidige vriendinnen of vrouwen zijn profiteert van mijn harde werken. Maar er is een paar (mannen en vrouwen) die gewoon niet willen leren, vinden het "saai" of "dom." Ik heb zelfs gehoord dat sommige mannen staat die zij hebben om een meisje te vinden dat de koks, want hij zal niet trouwen haar anders. Wat romantisch!

EllasDevil schreef @ van de 20 november 2007 om 20:13

Ik heb nooit beseft wat een goed leven ik had toen ik thuis woonde, ... tot ik verder ging en vertrok. Zoveel wissels die ik niet zou zelfs een gedachte aan totdat ze hun weg gevonden in mijn mailbox met mijn naam op hen! Yuk.

Ik heb een vriend die onlangs verhuisde, moest een tweede baan te vinden en nog steeds gaat naar haar ouderlijk huis na het werk elke dag te eten. Hoewel om eerlijk te zijn ... het is zo dat ze haar geld klap op winkelen.

Graffic schreef @ van de 20e november 2007 om 20:55

Ik zou daaraan willen toevoegen dat als je verhuist naar je plaats. Dat is je kleine stralen of kerker (als je het ook noemen wilt). U regelt het, en het is zo goed als de tijd die u te besteden. Dan heb je een plek om je muziek, de kleuren in de muren, zet koken, wat u wilt en "privacy", zelfs als je wilt lopen naakt rond.

De vrijheid van het in uw plaats is iets heel erg leuk ... I love it, en zelfs als je soms geconfronteerd met problemen, echt Het is de beste :) Groeten uit mijn gelijkvloers appartement, terwijl ik mijn thee en ik speel mijn muziek (Opmerking: Ik ga niet naakt rond ... Ik ben toevallig net als mijn pyjama : P )

EllasDevil schreef @ van de 20 november 2007 om 22:39

Ik, aan de andere kant, staan naakt rondlopen ... meestal in de tijd tussen het krijgen van droog na het douchen en voor het aankleden voor het werk.

Wat zullen de buren wel niet denken (!)

António schreef @ 11.21.2007 om 14:11

700 euro? U Lucky Bastards! ;)

Groeten uit Portugal

Kat schreef @ 21/11/2007 om 19:52

En G ED - Er is veel trots zijn op een plaats van uw eigen, en natuurlijk komt op een prijs soms! Groot-learning ervaring.

Hoe komen we uit onderbetaald worden en niet in staat om de onafhankelijkheid te veroorloven om te lopen naakt rond?! lah lah lah lah lah. Meer brutale apen!

A - En het lijkt elk land heeft gemiddeld salaris, wat is het in Portugal en moet ik aannemen dat het onvoldoende is? Ik heb alleen een keer in Portugal geweest zo'n 11 jaar geleden na Nieuwjaar (prachtig land en zeer vriendelijke mensen, btw) en het spijt me te zeggen dat ik niet weet heel veel, omdat de Griekse bureaucratie en drama verbruikt de meeste van mijn tijd hier. haha ;)

Thomas schreef @ 24-11-2007 om 17:06

Ik heb gehoord dat, hoewel de lonen in Portugal zijn lager, ze een hogere levensstandaard hebben dan hier in Griekenland, want de zaken zijn goedkoper. Ik was er deze zomer, maar ik heb niet de kans krijgen om te vergelijken. Je bent niet echt een idee krijgen van het als je een toerist.

Yiannos schreef @ 25-11-2007 om 23:17

wat stoort me over de afhankelijkheid Grieken hebben voor hun gezinnen is dat het niet gaat duren, wanneer zij afhankelijk zijn, en hopeloos op hun eigen (waarvan de meeste jonge Grieken zijn IMO), wat er gaat gebeuren wanneer hun ouders niet langer rond om bijstand te verlenen? Wat gaan ze in staat om hun kinderen te bieden? de waarheid wordt verteld, de Grieken hier kan rekenen te veel op hun ouders ook, maar niet zoveel als de 'inboorlingen'.

Ik las een artikel over hoe de Griekse mannen dicht te doen tot nul in het huishouden, op het gebied van koken en schoonmaken, maar ik heb ook te horen dat veel jonge vrouwen zijn ook nutteloos in dat departement. hoe houden ze hun huizen dan schoon? ;-)

Om alle Griekse mannen die er zijn: leren hoe om te koken voor jezelf. herinneren; de beste koks in de wereld zijn mannen! hahahah (sorry kat!)

als voor de euro wordt gemiddeld 700, ik begrijp het niet, al was het maar 1 op de 4 maakt tussen 500-700, hoe kan het gemiddelde 700? Ik eerlijk gezegd denk dat het werkelijke gemiddelde loon in Griekenland is ongeveer 1000 tot eerlijk tegen je zijn. er is veel ontwijken van belasting aan de hand.

Kat schreef @ van de 26 november 2007 om 00:02

T - Ik dacht ook de levensstandaard was veel beter in Portugal toen was ik er voor 10 dagen, maar zoals je zei, dat het moeilijk is om zeker te weten, tenzij je daadwerkelijk wonen. Er was meer waar voor hun geld, betere service, vriendelijker mensen.

Y - Ik denk dat de meerderheid van de kinderen over de hele wereld zijn minder onafhankelijk is in deze generatie dan in het verleden degenen, ongeacht hun nationaliteit en de locatie. Te verwend (aangezien mobiele telefoons en auto's voordat u 18) of zoiets.

Ik las ook een artikel over hoe het lage geboortecijfer in sommige landen laag zijn, omdat vrouwen zien dat mannen niet te helpen met diddly, dus er is weinig of geen stimulans om kinderen (of meer dan een), aangezien de kosten van levensonderhoud eisen dat zowel nodig te blijven werken. Dus waarom zou een vrouw meer last te nemen op zichzelf? Ik denk dat veel mensen hier hebben een conciërge en een groot aantal volwassen mannen Ik weet nog steeds hun moeders komen en hun was, schoon huis en koken van voedsel voor hen te doen. We verlaagden schone wasgoed en voedsel af met de broer van mijn verloofde is vanavond weer na een bezoek aan moeder, bijvoorbeeld.

Zeg wat je wilt over mannen die een betere koks, maar die hebben ze geleerd uit, hmmmm? ;) Persoonlijk zou ik nooit koken voor hun levensonderhoud, omdat het zou de vreugde te nemen van te maken. Misschien dat mannen koken voor een levende omdat ze niet thuis.

Ik ten zeerste oneens met het gemiddelde van 1000 op basis van mijn 10 jaar hier, en ik heb de duizenden ongeacht hun nationaliteit ontmoet die hun salaris te vermelden bij mij uit afschuw, niet omdat ik vroeg. Mijn verloofde is het niet eens met jou ook. Er zijn uitzonderingen, natuurlijk. Maar het is niet de regel. Bedenk eens hoeveel zou alleen een beetje meer verdienen, bijvoorbeeld tussen 750-800 en werden niet meegeteld in de 1 / 4, en wanneer een werknemer begint tegen een laag tarief, hoe werkt (s) hij krijgt een werkgever te vergroten door 100-200 per maand ... het gebeurt gewoon niet. Een nieuwe enquête is misschien binnenkort naar buiten komen om het gemiddelde te openbaren, is meer als 800, maar ik verzeker u dat het nog steeds niet strookt met de inflatie, waarvan iedereen weet dat het niet binnen de eis van de EU van 3 procent though Govt claim kan dat .

Yiannos schreef @ 26 november 2007 om 01u39

"Ik las een artikel ook about how lage geboortecijfer in sommige landen zijn low see that because vrouwen mannen niet te helpen met diddly, dus er is weinig of geen stimulans om kinderen te krijgen (of meer dan een), aangezien de kosten van levensonderhoud demands dat zowel moeten blijven werken. Dus waarom zou een vrouw meer last te nemen op zichzelf? "

met alle respect, ik vermoed dat het een belasting van BS gebruikt om hun standpunt over de kwestie te rechtvaardigen. als het een ding dat ik niet graag over de moderne samenleving (which meer van toepassing is het land waar ik live in, en degene die u gebruikt om in te wonen, dan Griekenland) is hoe het discours over gender is so eenzijdig is; whenever een woman het gevoel dat zij benadeeld is in zekere zin, of niet kan worden arsed iets te doen, wordt het dan handig om mannen de schuld voor hun gebrek aan motivatie of wil, het is sociaal aanvaardbaar gedrag. mannen de schuld te geven is een nationaal tijdverdrijf. Ik heb serieus niet kopen voor een seconde dat vrouwen minder kinderen hebben, omdat mannen niet uit te helpen rond het huis. Ik zou zeggen dat zowel mannen als vrouwen minder kinderen als gevolg van materialisme.

geen overtreding, en ik ben niet kunt zetten in dezelfde mand, of alle vrouwen in dezelfde mand, voor die kwestie, maar het is vervelend hoe de dialoog is altijd ingelijst in deze een-dimensionale termen tegenwoordig. Ik verlang naar de dag wanneer de balans uiteindelijk wordt bereikt over de genderproblematiek, wanneer feministen riep op hun BS, en wanneer de trickle down effect vanuit de ivoren toren is niet langer operationeel.

"Zeg wat je graag over mannen die een betere koks, maar die hebben ze geleerd uit, hmmmm? ;) "

haha. true true. Maar ik ben beter koken dan mijn moeder en grootmoeder gecombineerd ;-)

"Ik ben zeer oneens met de gemiddelde van 1000 op basis van mijn 10 jaar hier, en ik heb de duizenden ongeacht hun nationaliteit ontmoet die hun salaris te vermelden bij mij uit afschuw, niet omdat ik vroeg. Mijn verloofde is het niet eens met jou ook. Er zijn uitzonderingen, natuurlijk. Maar het is niet de regel. "

ok. Ik neem uw woord voor. wat ik zou hebben gezegd was, te wijten aan 'hulp van buitenaf', is er vaak een lichte discrepantie tussen wat ze verdienen, op papier, en wat ze uitgeven.

Kat schreef @ van de 26 november 2007 om 07:08

Sorry, maar in mijn leven dat ik heb gezien mannen te helpen met zeer weinig en meestal gaat naar de volgende generatie. Ik zie het overal om me heen, hier in het land dat ik gebruikte om te wonen en de 33 anderen die ik geweest. Nogmaals, er zijn uitzonderingen, maar het is niet de regel. Als de man is het maken van tonnen geld zodat de vrouw niet hoeft te werken, prima, hij is vrijgesteld. Maar in gevallen waar de vrouw verdient net zo veel of meer dan de man, ik denk dat het zeer onrechtvaardig. Ik ben daar een voorbeeld van, maar mijn verloofde gaat nu helpen .... Ook mijn verloofde wil 3 kids, en ik ben alleen bereid om een te hebben. Waarom? Want ik kan nu al zien wie wordt verwacht dat zij meer te doen of geef haar carrière, het is helemaal niet over materialisme.

Ik kan in beide richtingen geen commentaar geven op uw keuken of uw claim te verifiëren, maar een vergelijking kan alleen gemaakt worden onder dezelfde voorwaarden. Mannen denken altijd dat ze beter in alles, nietwaar? ;) LOL! Mijn verloofde denkt dat hij een fab kok met de twee dingen die hij maakt van elke andere maand. Plus ik ree over hoe geweldig het is zelfs als het niet is omdat hij anders niet eens koken. Ik ben verantwoordelijk voor de andere 353 dagen van het koken, het moeilijk is om een artistiek en gepassioneerd over eten, toen ik slechts 12 dagen vrij per jaar en ik ben niet betaald big bucks voor een ondankbare baan die ik heb gedaan voor 25 jaar uit te voeren .

En ja, ik ben het eens dat wat mensen beweren op papier anders is dan wat er in hun zak of wat ze uitgeven. Het is waarschijnlijk gemakkelijk voor iemand werken bij een taverna of cafe tot nooit aanspraak tips of iemand het aannemen van steekpenningen, maar het zou de samenwerking van de werkgever / boekhouder te liggen op de officiële verklaringen voor strikt werknemers in loondienst. Belastingontduiking is een onderwerp voor een ander ambt.

PS Ik ben niet de schuld te geven mannen voor iets, ik denk dat dat duidelijk is. Ik zeg dat mannen en vrouwen hebben beide grenzen en de noodzaak om eerlijk te zijn en te definiëren op basis van wat ze bereid zijn te doen (of niet). Er zijn vele redenen voor het lage geboortecijfer - economie, werkloosheid, de levensstandaard, kosten van levensonderhoud, onevenwichtige bevolking, emigratie.

Yiannos schreef @ 27 november 2007 om 9:57

"En ja, ik ben het eens dat wat mensen beweren op papier anders is dan wat er in hun zak of wat ze uitgeven. Het is waarschijnlijk gemakkelijk voor iemand werken bij een taverna of cafe tot nooit aanspraak tips of iemand het aannemen van steekpenningen, maar het zou de samenwerking van de werkgever / boekhouder te liggen op de officiële verklaringen voor strikt werknemers in loondienst. Belastingontduiking is een onderwerp voor een andere post. "

Ik moet maar eens een van mijn ooms om hier post op. volgens hem, de Grieken zijn de rijkste mensen, omdat zij verbergen geld, niet moeten hun eigen eigenschappen kopen (voor het grootste deel), en dat bevrijdt up cash om praktisch doen wat ze willen. wij zijn sukkels voor het leven in onze gastlanden ;-)

"PS Ik ben niet verwijten mannen voor iets, ik denk dat dat duidelijk is. Ik zeg dat mannen en vrouwen hebben beide grenzen en de noodzaak om eerlijk te zijn en te definiëren op basis van wat ze bereid zijn te doen (of niet). Er zijn vele redenen voor het lage geboortecijfer - economie, werkloosheid, de levensstandaard, kosten van levensonderhoud, onevenwichtige bevolking, emigratie. "

Ik kan aanvaarden dat ;-)

Uw commentaar

HTML-Tags:
href="" titel=""> <abbr title= <acronym title= <b> <blockquote noemen=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em > <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Get Adobe Flash player Plugin door wpburn.com wordpress thema's